čtvrtek 30. října 2014

Adopce na dálku


Po několik let se setkávám s tím, že mnoho lidí má buď neutrální, potažmo v horším případě negativní postoj k adopci na dálku a nejen to, ale obecně k pomoci společnosti. Vymlouvají se na vládu a stát, ať druhým pomohou oni, jaká naivita… nebo spíš skutečně výmluva? Sobectví? I jako sobci ovšem mohou pomoci, ono jim to totiž něco přinese…


Než jsem adoptovala, čtyři roky jsem hledala informace, pročítala diskuze a mezitím dospívala k přesvědčení, že když mi ročně zmizí 4.900,-Kč, nezničí mě to, někoho jiného by však mohlo…

Adoptovala jsem na dálku chlapce z Indie přes Arcidiecézní charitu Praha, kterou vřele doporučuji. Od chlapce mi 2x ročně přichází dopis a upřímně, když najdu ve schránce obálku z Indie, vždy mám velkou radost.
Dopis obsahuje: ručně psaný text dítětem, strojový překlad, obrázek + jednou ročně aktuální fotografii a vysvědčení (na počátku samozřejmě obdržíte údaje o dítěti a jeho rodině)
Mimo jiné je uvedeno, co dítě dostalo od organizace.

Ráda bych, aby se tato i jiná forma pomoci rozšířila, pomůže to nejen jim, ale i vám! Jak? Máte možnost procvičit si angličtinu, dozvědět se o jiné kultuře,… jednoduše do sebe vnést něco nového.

Padají také řeči, že peníze stejně nejdou dětem, tak proč to dělám… jistě, peníze skutečně nejdou přímo dětem, jdou organizaci, která dítě „zafinancuje“, je to něco špatného? Alimenty také nejdou přímo dítěti.



Nabízí se další otázka. Proč adoptovat indické/africké/… dítě a ne české? Pro mě je odpověď jednoduchá… Dle mého názoru jsou české děti velmi dobře zaopatřené.
A hádejte, koho mám vystaveného v práci na stole v rámečku… J



Toto je téma, které aby bylo komplexní, není na jeden článek, je to na diskuzi.


Žádné komentáře:

Okomentovat